Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık birimi çatısı altında yürütülen akademik rehberlik uygulamalarında esas olarak öğrencilerimizin kariyer gelişimleri süresince karşılacakları;
- Zaman yönetimi
- Planlama
- Hedef Belirleme
- Etkin ve Kalıcı Öğrenme
- Analiz Odaklanma
- Çalışma Yöntemleri
Gibi alanlarda öğrencilerimize destek olmaktır
ÖĞRENCİ
- Öğrencileri ile ayda en az bir defa yüz yüze görüşme yapar.
- Gerekli durumlarda bu görüşmelerin sayısını artırır.
- Bu görüşmeler bir çizelge halinde önceden planlanır ve görüşme listesi idare ile paylaşılır.
Görüşmelerde;
- Deneme sonuçları
- Haftalık planlar
- Ev çalışmaları
gibi konular üzerinde durulur.
VELİ
- Öğrenci velileri ile Ekim/Aralık/Mart/Mayıs aylarını kapsayan bir eğitim öğretim yılında 4 periyot halinde görüşmeler yapılır.
- Gerekli durumlarda bu görüşmelerin sayısını artırır.
- Bu görüşmeler planlı bir şekilde çizelge olarak idareye sunulur.
- Görüşmelerde;
- Deneme sonuçları
- Haftalık planlar
- Ev çalışmaları
- Ödev durumu
- On-line platform kullanımı (Diji Demi)
gibi konular ile ilgili veli bilgilendirmesi yapılır
- Veli ile bu konularda işbirliği yapılır.
GÖRÜŞMELER
ÖĞRETMEN
- Sorumluluk alanındaki sınıf gruplarında derse giren branş öğretmenleri ile sınav sonuçlarını analiz eder.
- Sonuçlara yönelik eylem planları oluşturulur.
Etüt
Ödevlendirme
Bireysel görüşme
Kaynak önerisi / On-line platform kullanımı
- Öğretmenlerden topladığı verilerle öğrenciye bir yol haritası çizer
AKADEMİK ATÖLYELER
Akademik Beceri, öğrencilerimizin okul hayatları boyunca kendilerine yardımcı olacak, hayatını kolaylaştırabilecek , öğrencinin akademik süreçleri daha iyi yönetilmesi için gereken donanımları kazanması demektir.
Bu akademik atölyelerde;
- Etkili Dinleme
- Etkili Not Tutma
- Etkili Tekrar
- Kalıcı Öğrenme
- Verimli Çalışma
- Test ve Deneme Teknikleri
- Hedef Belirleme ve Gerçekleştirme
- Kritik Yapma
- Analiz Etme
gibi alanlarda öğrencilerle çalışmalar yapılarak bu becerilerin kazanılması sağlanmaktadır